marți, 11 decembrie 2012

Iartă-l mamă că-i PR manager

Zilele astea am provocat două organizații economice prezente pe facebook la un schimb de replici. Este vorba de Piramisa Cafe și Inter-Schimb. Mare mi-o fost mirarea!

Piramisa Cafe a aruncat undița spre un target mai puțin cunoscut lor, presupun, de ce? Poftim oferta pe care am citit-o și eu!
Primul lucru ce m-a deranjat - e banal să pui condiții clienților.
1. Oare n-ar fi fost mai bine să scrii: ”Приглашаем на обед мам и пап вместе с детьми. А если родители будут послушными и съедят второе, то ребёнка мы накормим как своего и платить за него даже не предлагаете! ”
2. Pe bune, cartofi fri pentru copii? Colesterol?

Instinctul meu PR-isrtic, mi-a ars degetele ca să le scriu un feed-back:

  • Eugeniu Dabija cartofii fri tot îs buni pentru copii? da în păhar e suc sau izvar? sau poate borș?
  • Piramisa Cafe cartofi fri se gatesc nu in ulei. ci in cuptor cu covectie. la comanda

    Desigur, varianta ”cuptor cu convecție” a apărut după vre-o 36 de ore. Până atunci era scris ”paroconvectomat”

    Concluzia cu ei: Chiar de au primit replici negative, au reacționat destul de calm, fără să șteargă comentariile, redactând greșelile remarcate și explicându-mi detaliile bucătăriei. Dacă aș fi la facultate, cred că un 7 sănătos ar merita!

    Urmează cireașa de pe tort! Inter-Schimb!

    ”Dragi Studenti!!! Compania "IS Inter-Schimb" va ofera cele mai tari oferte de munca in SUA in cadrul programului Work & Travel 2013!!! Cele mai avantajoase conditii de participare!!! 

    Inscrie-te la programul Work and Travel 2013 si beneficiaza de 50% reducere:
    - Program mai ieftin si mai calitativ de cit la alte agentii!!!
    - Oferta de munca stabila si bine platita de la $8.00 - $12.00!!! NOI DEJA

    AVEM JOBURI, ALEGE JOBUL POTRIVIT TIE!!!
    - Achiti programul dupa obtinerea vizei!!!

    - Bilet avia procuri desinestatator!!!”

    Serios? Scriem fără diacritice, cu greșeli ortografice. Conexiuni logice infantile. Peste tot câte 3 semne de exclamare, am senzația că îmi țipă cineva la ureche ”OTRAAAAVĂ ! ! ! ”

    La postare dată băiatul avea deja un comentariu cu referire la scrisul lui epocal, am decis și eu de rând colțun să confirm faptul. Am comentat. Răspuns am primit târziu, după care toate comentariile au fost șterse. Nici o problemă, există mesajele private. Poftim:

  • Eugeniu Dabija Posibil aveți tupeul să ștergeți comentariile. sau e bug de la server, însă nu văd ultimul comentariu al dvs. Sunt foarte curios. Puteți să mi-l expediați în privat? Mulțumesc

  • Sper ca nu sunteti cea/cel ma destept in mod pozitiv in lume. Vad ca in mod special suferiti de boala oligarhica. Va sugerez sa calmati spiritele. Chiar daca a fost facauta gresala fiind de la necunoastere sau mecanica, nu este necesar sa comentati in mod ca toti in afara de D-ra sunt prosti si nu au avut studii la scoala de limba romina/moldoveneasca - cum doriti asa si numiti. Cele bune!!!


  • EPIC FRATE! EPIC! Mulțumesc întru cei de sus pentru tovarășul ăsta. Asemenea texte primesc foarte rar. Oare mai e nevoie să-l comentez? Incapacitatea de a utiliza o formulă de adresare- conform textului dumnealui sunt cea sau cel mai deștept? Ori el nu știe boabă de carte întrucât le-a utilizat pe ambele sau e hărțuire sexuală și am nevoie de avocat? :D

    Faza cea mai tare că îmi bagă o diagnoză psihologică, posibil auzită de la babele ce stau în fața blocului scuipând coji de răsărită. În culmea extazului literar îl sun:
    ”- bună ziua, aș dori să vorbesc cu PR managerul dvs.
    - eu sunt.
    -Mă numesc E.D., am avut un schimb de replici pe FB. Vreau să știu dacă aveți studii în domeniul psihologiei fiindcă mi-ți pus o diagnoză.
    - Da ce te interesează ce studii am? Mai laconic și mai pe scurt să-ți spun, ce ai avut să comentezi așa pe FB? Da, știu că voi toți vă dați mari și tari pe internet. Eu cu tine am ceva? Tu cu mine ce ai? (și cam astea sunt replicile principale care mi le amintesc cu exactitate)”

    De accentuat faptul că, la un moment dat, mi s-a pus receptorul în nas (mai popular vorbind).

    PS: După astea, am aruncat tigaia pe foc, ceva ulei de măsline în ea, prajul amestecat cu gogoșari tăiați rotund și cartofi pai. După am adăugat piept de pui, sare, tabasco, oregano, roșii, felii de grapefruit, usturoi.
    Un ceai făcut din ghimbir, grapefruit, măr, frunze de ceai negru și miere.

    Mare-i grădina Ta Doamne, da' proștii tot sar gardu'!

    Un comentariu:

    1. Okay. Eu nu merg în SUA cu InterSchimb. Cu așa Customer/Public Relations nu-s buni nici pentru creșă. Poate ceva griș de grâu pentru ei? Glutenul ajută la dezvoltarea circumvoluțiunilor cerebrale ;D

      RăspundețiȘtergere